Toimitusehdot
Allegro Suomi / Anvir Oy:n toimitusehdot
Toimitusehdot voimassa 27.8.2015 alkaen
Allegro Suomen sekä verkkokaupan omistaa ja sen tuotteita myy Anvir Oy.
Anvir Oy
Muddaistentie 295
21600 Parainen
+358 50 537 6560
y-tunnus 0856284-1
- Tilaaminen
- Tilausvahvistus
- Maksutavat
- Klarna Asiakaspalvelu
- Palautusoikeus
- Maksuhäiriöt tilatessasi Allegrolta
- Toimitustavat ja toimituskulut
- Bussipaketin toimituskulut 0€.
- Palautus ja vaihto
- Ongelmatilanteissa
- Tietosuojaseloste
- Dataskyddsbeskrivning
Myymme tuotteitamme täysi-ikäisille yksityishenkilöille, seuroille, yhdistyksille, muille ryhmille, yrityksille sekä jälleenmyyjillemme koti- ja ulkomailla. Myymme myös tuotteitamme myös moniin Euroopan maihin, jolloin hintoihin lisätään rahti maakohtaisesti GSL rahtihinnastomme mukaisesti. Tuotteidemme hinnat sisältävät arvonlisäveron 24%, lukuun ottamatta järjestelmään sisään kirjautuneita jälleenmyyjiämme Singaporessa, Arabiemiraateissa sekä Pohjois-Amerikassa. Pidätämme oikeudet muutoksiin.
Yksityishenkilöt tilaavat tuotteet pääsääntöisesti verkkokaupastamme. Mikäli se ei ole mahdollista, yksityishenkilöt voivat tehdä tilauksen myös puhelimitse (050-537 6560) tai asioida suoraan jälleenmyyjiemme kanssa.
Seuroille, yhdistyksille, muille ryhmille, yrityksille sekä jälleenmyyjillemme koti- ja ulkomailla suosittelemme aina järjestelmään kirjautumista sivustomme oikeasta yläkulmasta kohdasta ¨Kirjaudu sisään¨, jolloin järjestelmän ylläpitäjä siirtää heidät oikeaan asiakaskategoriaan ja he näkevät omat tietonsa. Mikäli tämä ei ole mahdollista pyydämme ottamaan puhelimitse yhteyttä.
Kun tilaatte verkkokaupasta tuotteet, teidän on tutustuttava ja sitouduttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.
Lähetämme tilaajalle sähköpostitse tilausvahvistuksen, josta näkyy tilauksen tiedot: Tilatut tuotteet, hinta, toimituskulut ja linkki tilaushistoriaanne eli käyttäjätiliinne. Viestissä olevan käyttäjätilin linkin kautta voit tarkistaa tilauksesi sisällön.
Mikäli tilaus tehdään ryhmälle, yhdistykselle tai jälleenmyyjätilauksena, voit tulostaa laskusi suoraan sähköpostissa olevasta sähköpostilinkistä.
Ensimmäistä kertaa asioidessasi saat myös sähköpostiisi käyttäjätunnuksen käyttäjätiliisi, jota voit seuraavalla kerralla halutessasi käyttää sivustomme yläkulmassa kohdassa ¨Kirjaudu sisään¨. Voit tehdä ostoksia myös ilman käyttäjätunnusta.
Käytössämme ovat lähes kaikki Suomessa toimivat pankit, voit maksaa helposti omilla pankkitunnuksillasi. Palvelun välittäjänä toimii Klarna / Digital River World Payments Ab.
Verkkopankkien maksupainikkeet
- Nordea
- Danske Bank
- Osuuspankki
- S-Pankki
- Aktia
- Säästöpankki
Maksukortit
- Visa
- Visa Debit
- Visa Electron
- MasterCard
4. Klarna
Klarna Checkout -palvelun avulla voit helposti, joustavasti ja turvallisesti tehdä ostoksia netissä.
Klarna Checkout-palvelussa maksaessasi syötät sähköpostiosoitteesi ja postinumerosi maksaaksesi ostokset ja tämän jälkeen klikkaat osta- painiketta.
Ensin ostotapahtuma vahvistetaan ja sen jälkeen asiakkaana päätät miten haluat maksaa. Oletusasetuksena on lasku, mutta voit valita maksutavaksi:
- pankkisiirron verkkopankissa omilla verkkopankkitunnuksillasi, Palvelun välittäjänä toimii Klarna Ab/ Digital River World Payments Ab.
- luottokortilla maksamisen,
- Klarna laskun tai
- Klarna tilin (osamaksu erissä).
Käyttämällä Klarna Checkout -palvelua hyväksyt Klarna AB:n (556737-0431, Norra stationsgatan 61, 113 43 Stockholm) ehdot, jotka löydät kassalta. Mikäli sinulla on maksamiseen liittyviä kysymyksiä, pyydämme ottamaan suoraan yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun puh. 09-425 99 771 (ark. klo 8:00-18:00) tai asiakas@klarna.fi. Helposti voit myös kysyä asiaasi Klarnan verkkosivuilla www.klarna.com/fi/tuki Chat- ruutua klikkaamalla.
Maksettuasi ostoksesi oman pankkisi verkkosivuilla, muista aina palata Allegron verkkosivuille maksusuorituksen jälkeen. Paina pankin sivulla
PALAA MYYJÄN PALVELUUN ja odota että selain palautuu takaisin Allegron verkkokaupan sivulle.
Kaikki tuotteet ovat myyjän omaisuutta kunnes kauppahinta on kokonaisuudessaan maksettu. Myyjä pidättää oikeuden muuttaa tuotteen lopullista hintaa ja muita tietoja ennen tilauksen vahvistamista, mikäli havaitsee alunperin ilmoitetuissa tiedoissa ilmeisen kirjoitus-, laskenta- tai tietojenkäsittelyvirheen. Tilaajalla on oikeus päättää pidetäänkö tilaus voimassa korjatuin ehdoin ja tiedoin.
Lasku
Myymme tuotteitamme Allegron omalla laskulla seuroille, koululuokille, yhdistyksille, muille vastaaville suurtilaajaryhmille, yrityksille, y-tunnuksen haltioille sekä jälleenmyyjillemme koti- ja ulkomailla harkintamme mukaan. Jos haluat tilata tuotteitamme ja maksaa Allegron laskulla Klarnan laskun sijaan tai ennakkomaksulla esimerkiksi luottotietohäiriöiden vuoksi, ole ensin yhteydessä asiakaspalveluumme. p.050 537 6560 Huomaa, että ennakkomaksulla tilatessasi lähetämme tuotteet vasta kun suoritus näkyy tilillämme ja olemme saaneet siitä tiedon. Ilmoita meille kun olet maksanut, niin tuotteet lähtevät meiltä nopeammin.
Kun tilaat Allegron omalla laskulla, Allegro Suomi tarkkistaa luottotietosi.
Maksupalvelun tarjoaa
Klarna AB
Korkeavuorenkatu 34
00130 Helsinki, Finland
Puhelintuki (avoinna arkisin 8.00-18-00)
09- 425 99 771
Klarna AB on Finanssivalvonnan alainen maksulaitos ja toimii maksupalvelun tarjoajana kauppiaalle. Klarna välittää asiakkaan maksuja kauppiaalle. Maksu voidaan toteuttaa Klarna Checkout palvelun kautta Klarnan tukemilla tai tuottamilla maksutavoilla, jotka kauppias on sopinut ottavansa Karna Checkout palvelun kautta käyttöönsä. Kauppias saa tiedon onnistuneesta maksutavasta välittömästi ja hyväksyy tuotteiden lähettämisen. Klarna AB on ruotsalainen osakeyhtiö, jonka pääkonttori sijaitsee Tukholmassa. Klarna AB on Ruotsin Finanssivalvonnan (Finansinspektionen) auktorisoima luottomarkkinayhtiö. Lisätietoja Klarna AB:n toimiluvasta tarjota rahoituspalveluja on saatavissa Ruotsin Finanssivalvonnan yritysluettelosta.
Finansinspektionen
Box 7821
SE-103 97 Stockholm
Sweden
Finanssivalvonta on myöntänyt Klarna AB:lle toimiluvan Suomessa rajat ylittävien rahoituspalvelujen tarjoamiseksi.
Luonnollisena henkilönä sinulla on kuluttajasuojalain mukainen 14 vuorokauden palautusoikeus, jota käyttäessäsi asioit suoraan kauppiaan eli Allegron asiakaspalvelun kanssa ottamalla yhteyttä puhelimitse. Myös Klarnan laskun maksuaika on 14 vuorokautta. Laskutusmaksu on 0€/tilaus. Maksun myöhästyessä laskuun lisätään muistutusmaksu 5€ ja viivästyskorko 8%. Lasku tulee siis maksaa ajallaan.
Laajennettu palautusoikeus 8kg Allegro Classic, Allegro Plus, Allegro Eko tai Allegro Työvaatepesu 3 pesuaineilla.
- Sinulla on lupa kokeilla edellä mainittuja tuotettamme 90 päivää. Mikäli silloin ja mistä syystä hyvänsä haluat palauttaa tuotteen, soita meille ensin numeroon 050-53 76 560 niin noudamme tuotteen pois tai annamme palautusohjeen. Palautamme koko maksamanne hinnan lyhentämättömänä ilmoittamallesi tilille eli tämä kokeilu ei maksa mitään. Pakkauksesta saa puuttua koneenpuhdistaja ja kokeilumäärä pyykkipulveria jos palautat tuotteen. Asiakkaalle, joka on palauttanut tuotteen kokeilun jälkeen, emme enää toimita samaa tuotetta.
- Jos et voi noutaa tilaamiasi tuotteita Matkahuollosta tai Postista, älä käske lähettää niitä takaisin vaan soita meille. Jos tuote palautetaan ilmoittamatta ensin meille, laskutamme sinulta Matkahuollon veloittaman paluurahdin.
6. Maksuhäiriöt tilatessasi Allegrolta
Jos sinulla on julkinen maksuhäiriö, se ei estä tuotteiden toimitusta. Niinhän voi käydä kenelle hyvänsä. Menettele näin:
Maksa omilla pankkitunnuksillasi omassa verkkopankissasi maksu suoraan verkkokaupassa.
tai
Maksa hinta vaihtoehdolla Ennakkomaksu tilille, tilisiirto.
Ellei lähetys ole tullut viikon kuluessa, soita meille 050 537 6560
Maksut Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla
Maksupalvelun ja maksunvälityspalvelun tarjoajana on Klarna Ab yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luotonantajien kanssa. Visa, Visa Elecrton tai MasterCard- korteilla tehtävissä maksuissa Klarna näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Klarnalla on maksulaitoksen toimilupa.
Verkkopankit
Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksuvälityspalvelun toteuttaa Klarna AB yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luotonantajien kanssa. Palvelu toimii asiakkaan kannalta aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.
7. Toimitustavat ja toimituskulut
Toimitamme tuotteemme kotimaassa Matkahuollon, Kaukokiidon ja Postin kautta. Voit seurata kotimaan pakettien kulkua lähetystunnuksen avulla.
Euroopan tilaukset toimitetaan GLS eli General Logistics Systems Finland Oy:n kautta.
Nouto Matkahuollosta ja Matkahuollon asiamiespisteestä, eli Bussipaketti
Tilauksesi toimitetaan valitsemaasi Matkahuollon toimituspisteeseen. Saat tekstiviestin kun tilaus on noudettavissa. Syötä ensin ostoskorisivulla toimitusosoite ja valitse sen jälkeen haluamasi noutopiste.
8. Bussipaketin ja Lähellä-paketin toimituskulut 0€.
8 kg Allegro pakkaukset ja muutkin vähintään 8kg erät toimitetaan lähimpään Matkahuoltoon rahtivapaasti, ilman lähetys-, toimitus-. laskutus tms. kuluja tai lisiä. Huom! Matkahuolto perii asiakkaalta suoraan varastointipalvelumaksun yli 4 vrk säilytyksestä Matkahuollon asiamiespisteissä. Lähellä- paketeista ei peritä säilytysmaksua (R-kioskit ja K-kaupat) säilytysaika on 14 vrk, jonka jälkeen tuote palautuu lähettäjälle.
Huuhteluaine, koneenpuhdistaja, pesuntehostaja ja sappisaippua ovat tuotteita, jotka toimitamme rahtivapaasti vain 8kg Allegro pakkauksen tilaamisen yhteydessä matkahuollon bussipakettina, lähellä pakettina tai yli 20 kpl pulveritilausten yhteydessä kotiin kuljetettuna.
20 kpl ja suuremmat 8kg pulveritilaukset Suomeen toimitetaan ilman rahti- ja lähetyskuluja kotiin kuljetettuna.
Lähetyksen saapumisesta tulee tekstiviesti-ilmoitus antamaasi kännykkänumeroon. HUOM! Jos sinulla on soitonsiirto toiseen puhelimeen niin tekstiviesti ei siirry siihen. Jos puhelin on ollut kiinni, viesti tulee viiveellä. Tuotteen voi noutaa henkilöllisyystodistusta näyttämällä.
Huom! Mikäli et saa paketin saapumisesta ilmoitusta viikon sisällä, ota yhteyttä Matkahuoltoon tai suoraan meille numeroon: 044 332 200 tai 050 537 6560
Nouto R-Kioskilta, K-kaupasta tai muusta matkahuollon Pakettipisteestä, eli Lähellä-paketti
Tilauksesi toimitetaan valitsemaasi R-Kioskiin, K-kauppaan tai muuhun valitsemaasi Matkahuollon Pakettipisteeseen. Sinulle ilmoitetaan paketin saapumisesta tekstiviestillä, kun tilaus on noudettavissa. Tuotetta säilytetään 14 vrk, eikä siitä peritä säilytysmaksua. Syötä ostoskorisivulla toimitusosoite ja valitse haluamasi noutopiste. Lähellä-paketin rahtihinta näkyy ostoskorissasi. Rahtihinta/yksikkö laskee määrän kasvaessa. Näihin toimitettuna yksi lähetys saa painaa korkeintaan 30 kg.
Kotijakelu
Voit tilata tuotteemme myös suoraan kotiisi. Rahtilisän n. 5 € yhden pakkauksen lähetyksissä, näet rahdin hinnan ostoskorissasi. Rahtihinta/yksikkö laskee määrän kasvaessa.
Matkahuolto sopii toimitusajan kanssasi puhelimitse, kun tuote on kuljetettavana.
20 kpl ja sitä suuremman erät rahtivapaasti kotiin kuljetettuna.
Suosittelemme MATKAHUOLLON rahtivapaita, nopeita ja edullisia kuljetusvaihtoehtoja esim. K-kaupat ja R-kioskit eli Matkahuolto lähellä-paketti. Matkahuollon Bussipaketti 0€ 8 kg ja sitä painavammat toimitukset.
Posti
Postin jakelua käytetään pienile lähetyksille kuten koneenpuhdistajat, jotka mahtuvat kirjepostina postiluukusta suoraan asiakkaan kotiin.
Nouto jälleenmyyjältämme.
Voit ostaa ja noutaa tuotteet suoraan lähimmältä jälleenmyyjältä. Silloin et käytä verkkosivumme ostoskoria, vaan olet suoraan yhteydessä jälleenmyyjäämme. Jälleenmyyjämme yhteystiedot löydät sivultamme.
Nouto varastoltamme
Voit myös noutaa tuotteet suoraan myymälästämme, tehtaaltamme tai toimistoltamme. Raision myymälämme on Virtasen Maalitehtaan myymälä osoitteessa Tuotekatu 6, 21200 Raisio ja se on avoinna arkisin 9.00-17.00, lauantaisin touko-elokuussa 10.00-14.00, talvella lauantaisin suljettu. Tehtaan myymälästä, osoitteesta Työkuja 5, Parainen voit noutaa tuotteitamme Ma-Pe klo 8-16. Toimistostamme, osoitteesta Muddaistentie 295, Parainen voit noutaa tuotteita sopimuksen mukaan. Sovi käynnistäsi soittamalla toimistoomme etukäteen.
Noutoaikoja järjestyy hyvin joustavasti myös iltaisin ja viikonloppuisin. Maksu noudettaessa toimistoltamme käteisellä tai verkkokaupan kautta. Soita 050 537 6560 tai 0500 22 33 44
Toimituskulut
Toimituskulut sisältävät kaikki pakkaus- ja lähetyskulut. Ostoskorissasi näet toimituskulut kun olet valinnut maksu- ja toimitustavan.
Toimitusaika
Toimitusaika vaihtelee riippuen valitsemastasi toimitustavasta riippuen. Matkahuollon kautta bussipakettina tilatut rahtivapaat lähetykset saapuvat sinulle muutamassa päivässä. Toimitus Lähi-noutopisteisiin saattaa kestää 1-3 vuorokautta kauemmin kuin Matkahuollon Asiamiespisteisiin. Lähetämme tuotteita tehtaaltamme jokaisena arkipäivänä. Mikäli et ole jostain syystä saanut minkäänlaista noutoilmoitusta viikon kuluessa tilauksesta, niin ota yhteyttä Matkahuoltoon tai suoraan meille numeroon: 044 332 200 tai 050 537 6560, selvitämme missä pakettisi seikkailee.
Luonnollisena henkilönä sinulla asiakkaana on kuluttajasuojalain mukainen oikeus vaihtaa tai palauttaa koko tilauksesi tai osa siitä 20 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Laajennettu palautusoikeus koskee avattua 8kg Allegro Classic, Allegro Plus, Allegro Eko tai Allegro Työvaatepesu 3 pesuaineita. Laajennettu palautusoikeus tarkoittaa, että saat Ilmaiseksi myös käyttää pesukoneen puhdistus- ja hajunpoistoaineen sekä pestä 14 päivän aikana 20 koneellista pyykkiä ja jos olet tyytymätön, niin voit palauttaa avatun tuotteen ilman koneenpuhdistusainetta. Pakkauksesta saa myös puuttua kokeilumäärä pyykkipulveria jos palautat tuotteen. Asiakkaalle, joka on palauttanut tuotteen kokeilun jälkeen, emme enää toimita samaa tuotetta.
Jos haluat palauttaa tuotteen, ilmoita siitä meille puhelimitse, asiakaspalvelun numeroon 050 537 6560. Jos et voi noutaa tilaamiasi tuotteita Matkahuollosta tai Postista, älä käske lähettää niitä takaisin vaan soita meille. Jos tuote palautetaan ILMOITTAMATTA ensin meille, laskutamme teiltä Matkahuollon veloittaman paluurahdin: 17,90 € Noutamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palauttaminen tai peruuttaminen. Noutamatta jääneinä palautuvista paketeista pidätämme oikeuden periä paluurahdin toimituskulut.
Jos tuote ei vastaa tilaustasi tai se on kuljetuksessa kadonnut, rikkoutunut tai vaurioitunut, sinun tulee olla meihin välittömästi yhteydessä ja ilmoittaa virheestä viimeistään 14 vuorokauden kuluessa puhelimitse 050 537 6560 tai sähköpostilla info@allegrosuomi.fi
Jos paketti on vioittunut Postissa tai Matkahuollossa, on tuotteesta tehtävä reklamaatio välittömästi kyseiseen Postiin tai Matkahuoltoon.
Henkilötietolaki (523/1999) 10§
11.1 Rekisterinpitäjä
Anvir Oy/ Allegro Suomi
Muddaistentie 295
21600 Parainen
11.2. Yhteyshenkilö rekisteriä koskevissa asioissa
Anu Kiiski
P. 050 537 6560
11.3. Rekisterin nimi
Allegro Suomen verkkokaupan (allegrosuomi.fi) asiakasrekisteri
11.4. Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus
Rekisteriin tallennettuja tietoja käytetään asiakassuhteen hoitamiseen.
11.5. Rekisterin tietosisältö
Rekisteriin tallennetaan asiakkaan etu- ja sukunimi, postiosoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite, tarvittaessa henkilötunnus ja tiedot ostotapahtumista sekä mahdollinen asiakaspalaute.
11.6. Säännönmukaiset tietolähteet
Rekisteröitävät tiedot saadaan pääsääntöisesti asiakkaalta itseltään.
11.7. Säännönmukaiset luovutukset
Tietoja ei luovuteta säännönmukaisesti kolmansille osapuolille. Luovuttaminen on mahdollista perusteltua käyttötarkoitusta varten, esimerkiksi uutiskirjeen toimittamista varten.
11.8. Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
Tietoja ei säännönmukaisesti siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle. Saatamme kuitenkin tarvittaessa siirtää tietoja, jolloin rekisterin pitäjä huolehtii henkilötietojen suojan riittävästä tasosta muun muassa sopimalla henkilötietojen luottamuksellisuudesta ja käsittelystä lain edellyttämällä tavalla.
11.9. Rekisterin suojauksen periaatteet
Rekisteriin tallennetut tiedot säilytetään luottamuksellisina. Tiedot on suojattu käyttäjätunnuksella ja salasanalla, jotka ovat vain asiakaspalvelua hoitavien henkilöiden tiedossa.
Henkilötietoja käsittelevät rekisterin pitäjän lukuun sellaiset henkilöt, jotka tarvitsevat tietoja työtehtäviensä hoitamista varten.
Mahdollisista tietoturvaloukkauksista ilmoitamme viranomaisille sekä rekisteröidyille lain edellyttämällä tavalla.
11.10. Tarkastus oikeus
Jokaisella on oikeus tarkistaa häntä koskevat tiedot ottamalla yhteyttä rekisterin pitäjään.
11.11. Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistamista
Jokaisella on oikeus vaatia virheellisen tiedon korjaamista tai poistamista ottamalla yhteyttä rekisterin pitäjään.
Joissain tapauksissa kaikkea tietoa ei voida poistaa ja lainsäädäntö voi vaatia säilyttämään osan asiakkaaseen liittyvästä tiedosta.
11.12. Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
Mikäli henkilötietojen käsittely perustuu erilliseen suostumukseen, on henkilöllä oikeus peruuttaa suostumuksensa, milloin tahansa.
Jokaisella on lisäksi myös oikeus kieltää rekisterinpitäjää käsittelemästä häntä itseään koskevia tietoja suoramainontaa, etämyyntiä ja vastaavaa suoramarkkinointia varten.
Tiedot säilytetään rekisterissä toistaiseksi.
11.13. Evästeet
Käytämme sivustollamme evästeitä sekä kuvapistetunnisteita. Evästeet ovat päätelaitteen selaimen ja palvelimen välisiä pieniä tekstitiedostoja. Evästeillä ja muilla tunnisteilla on määritetty voimassaoloaika, jonka jälkeen selain poistaa tunnisteen. Käytämme evästeitä verkkokauppamme toimintojen toteuttamiseen sekä analytiikkaan ja markkinoinnin kohdentamiseen.
Markkinoinnin kohdentamiseen käytetyistä tunnisteista voi kieltäytyä ottamalla käyttöön selaimen Do Not Track -toiminnon ja asettamalla selain hylkäämään kolmannen osapuolen evästeet.
Tarkemmat tiedot evästeiden poistosta sekä Do Not Track -toiminnon käytöstä löydät käyttämäsi selaimen ohjeesta.
12. Dataskyddsbeskrivning
Personuppgiftslag (523/1999) 10§ (Finland)
12.1. Registerförare
Anvir Oy/ Allegro Suomi
Muddaisvägen 295
21600 Pargas
Finland
12.2. Kontaktperson i registerärenden
Anu Kiiski
Muddaisvägen 295
21600 Pargas
Finland
Tel. +358 50 537 6560
info@allegrosuomi.fi
12.3. Registrets namn
Allegro Suomen verkkokaupan (allegrosuomi.fi) asiakasrekisteri
12.4. Syftet med personuppgiftsbehandling
Informationen i registret används för skötsel av kundrelationen.
12.5. Registrets datainnehåll
Registret innehåller kundens för- och efternamn, postadress, telefonnummer, e-postadress. Vid behov även personbeteckning, köpdata och eventuell kundrespons.
12.6. Lagenliga informationskällor
Informationen i registret består för det mesta av de uppgifter som lämnas in av den registrerade själv.
12.7. Normalt utlämnande av uppgifter
Uppgifter utlämnas inte regelmässigt till tredje part. Uppgifter kan utlämnas av motiverad anledning, till exempel för att utarbeta nyhetsbrev.
12.8. Överföring av uppgifter utanför EU och EES
Uppgifter överförs inte regelmässigt till länder utanför EU eller EES. Om det behövs kan uppgifter översändas inom i personuppgiftslagen tillåtna gränser. I sådana fall ser den registeransvarige till att personuppgifter behandlas konfidentiellt och att de skydds omsorgsfullt.
12.9. Principerna för skyddet av registret
Uppgifterna i registret förblir konfidentiella. De skyddas med åtkomstkod och lösenord som endast de som arbetar inom kundservicen har tillgång till.
Personuppgifter behandlas för den registeransvariges räkning endast av personer som behöver dem för att sköta sina arbetsuppgifter.
Vi informerar de vederbörliga myndigheterna och de registrerade om eventuella personuppgiftsincidenter enligt gällande lagstiftning.
12.10. Rätt till insyn
Var och en har rätt att granska uppgifterna om sig själv som har sparats i register. Detta sker genom att kontakta den registeransvarige. Kontaktpersonen är Anu Kiiski (se 11.2.).
12.11. Rätt till rättelse eller radering av en uppgift
Var och en har rätt att begära att en felaktig uppgift i registret korrigeras eller raderas. Begäran om rättelse av en felaktig uppgift ska riktas till kontaktpersonen Anu Kiiski (se 11.2).
I vissa fall kan alla uppgifterna inte raderas. Lagstiftningen kan också kräva att vissa kunduppgifter sparas.
12.12. Den registrerades övriga rättigheter med anknytning till personuppgiftsbehandling
Den registrerade kan när som helst återkalla sitt eventuella samtycke om sina uppgifter i personregistret samt behandlingen av nämnda uppgifter för direktreklam, distansförsäljning eller dylik direktmarknadsföring.
Personuppgifterna förvaras i registret tills vidare.
12.13. Cookies
Vår webbplats använder sig av cookies och pixeltaggar. Dessa är små textfiler som skickas mellan webbservern och webbläsaren. Cookies och andra taggar har en viss giltighetstid. När den har löpt ut raderas de av webbläsaren. Vi använder cookies för funktioner och analyser samt målgruppsinriktad marknadsföring.
Användaren kan vägra att ta emot cookies genom att aktivera Do Not Track-funktionen i webbläsaren. Hen kan också vägra cookies från tredje part, vilka används för målgruppsinriktad marknadsföring. Närmare information finns i webbläsarens instruktioner.